بیانیه کمیته فرهنگ و هنر کودار در ارتباط با حکم اعدام توماج صالحی

کمیته فرهنگ و هنر کودار طی بیانیه‌ای حکم اعدام توماج صالحی را به‌شدت محکوم کرده و اعلام کرد: ‌«صدور حکم اعدام برای توماج صالحی مصداق بارز برخورد ددمنشانه با جامعه مدنی آزادیخواه است.»

کمیته فرهنگ و هنر جامعه آزاد و دمکراتیک روژهلات کوردستان ‌(کودار) طی بیانیه‌ای حکم اعدام هنرمند توماج صالحی را به‌شدت محکوم کرده و خلق‌های آزادی‌خواه و تحت‌ستم به ویژه جامعه هنرمندان و کنشگران،‌ روشنفکران، زنان و جوانان را فراخواند تا علیه سیاست اعدام در راستای ترویج دمکراسی و آزادی مبارزه کنند و ابراز داشت: ‌«حکم اعدام توماج صالحی با هدف ارعاب و سلب اراده از مردم صادر شده است. »

این بیانیه به شرح زیر می‌باشد‌:

«صدور حکم اعدام برای توماج صالحی از سوی نظام فاشیست و سرکوبگر، با هدف ایجاد خفقان علیه صدای مردم انجام گرفته و نشانه تداوم انتقام دامنه‌دار رژیم از جامعه آزادیخواه است.

توماج صالحی، هنرمندی است که با صدای هنر به صدای جامعه ستمدیده ایران و شرق کردستان مبدل شد. نظام سرکوبگر به زعم خود با وادارساختن فعالان و هنرمندان به سکوت، می‌تواند جامعه آزادیخواه را به انفعال کامل بکشاند و تحت انتقیاد درآورد. مبرهن است که رژیم از هنر آزادیخواهانه و صدای هنرمندان در مبارزه علیه ستم و بی‌داد واهمه دارد. هدف این نظام ضدانسانی، ارعاب و سلب اراده آزادیخواهی از مردم است تا همه چیز را در زندان‌ها و بی‌دادگاه‌های خود با احکام ضدانسانی‌اش به سکوت و شکست وادارد. لذا صدور حکم اعدام برای توماج صالحی نشانه افزایش کینه و نفرت بیش از پیش رژیم علیه جامعه مدنی است.

بی‌شک با حضور خلق‌های ایران خصوصا آزادیخواهان و هنرمندان و روشنفکران و زنان و جوانان، حق آزادیخواهی از فعالان و مبارزان سلب نخواهد شد و شکست رژیم با حضور در میادین مختلف رقم خواهد خورد. قربانی‌کردن زندانیانی چون صالحی در راستای ممانعت پیشاپیش از اوج‌گیری مبارزات بخاطر بحرانی‌ترشدن اوضاع، راهبرد شکست‌خورده‌ای است. بنابراین صدور حکم اعدام برای توماج صالحی مصداق بارز برخورد ددمنشانه با جامعه مدنی آزادیخواه است. به دلیل اینکه جنبش انقلابی جامعه در ایران ادامه دارد، نظام اعدام به صدور فزاینده احکام اعدام روی آورده ولی این جنبش با رشد ذهنیت و فرهنگ و تحول انقلابی بنیادی‌تر گشته است.

کمیته فرهنگ و هنر «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان (کودار)» صدور حکم اعدام برای توماج صالحی را بشدت محکوم می‌کند. از تمامی خلق‌های آزادیخواه و تحت‌ستم خصوصا جامعه هنرمندان و فعالان و روشنفکران، زنان و جوانان دعوت بعمل می‌‌آوریم که علیه اعدام‌ها در راستای ترویج دمکراسی و آزادی مبارزه کنند. حضور خلقها و آزادیخواهان بطور قطع رژیم را دچار شکست و عقب‌نشینی از مواضع ضدخقلی خواهد ساخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.»